Tuesday, June 14, 2011

Gempa bumi disumatera..kuala lumpur juga terasa gegarannya






Assalamualaikum


Kira-kira pukul 11 lebih pagi tadi Sumatera dilanda gempa bumi berskala 5.6 skala ritcher(betul ke aku eja ni?)hehe..dan macam biasa kl juga terasa gegarannye.Rasanya area kl je kot yang rasa.Lagi2 tengah2 bandar tu.Macam tempat kerja aku tadi.Satu bangunan tabung haji dilanda kerisauan dek terasa gegaran yang mengakibatkan pc and tingkap diorang bergegar sikit.Actually bahagian aku tak rasa pon.Oleh kerana aku punye level 30.Diorang kata level 18 sampai 20 lebih rasa and 30 keatas rasa sikit.Or jabatan aku terlalu khusyuk buat kerja sampai tak perasan gegaran tu berlaku..tapi dalam waktu yang sama aku adela rasa pening yang amat sangat tapi tak tau puncanye.Lepas je kecoh2 baru rasa cuak.Ingat nak turun gak sebab ramai gak yang dah turun.Yela bahaya dok bangunan tinggi2 ni lagi2 lepas dah rasa gegaran.Orang kata mencegah lebih baik mengubati ;)

Then tak lama tu tabung haji buat announcement kat seluruh bangunan tu bagitau gegaran tu tak membahayakan bangunan and semua diminta sambung buat kerja masing2..hehe..amek ko terlepas sudah nak ponteng kerja -,-
Dalam kerisauan tu terdetik jugaklah kat hati tak berapa nak kecil aku ni simpati yang amat sangat kat orang sumatera yang sedang dilanda musibah.Mudah-mudahan sebalik kejadian ni ade hikmahnye.Semoga mangsa2 diletakkan dikalangan orang yang beriman..aminn





takut gakk tadi time gegaran..tak dapat nak bayangkan la kalo bangunan tbg haji tu runtuh..huhu nauzubillah -,-

















0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...