Friday, February 25, 2011

OKU pun masuk uitm tau!!



Assalamualaikum


Modul..modul..modul
Tak pergi kena repeat..adoii macam subjek penting lak kan -,-
Ni la uitm..hehe
Modul part tadi banyak cakap pasal 1Malaysia.Then masalah perkauman kat Malaysia ni.Nama pon uitm of cos takkan lari dari cakap pasal politik punye :)
Yang budak laki pon pantang cakap pasal seks or perempuan mula la semangat nak mati.Nyampah aku -,-


Fullstop!!




Actually aku nak cakap pasal OKU or orang kurang upaya.Tau tak siapa tergolong dalam nama tu?Kalau korang tak tau maksudnye korang lah budak oku tu..hehe
Kat kolej redang yang aku duduk ni adela sorang student OKU.Before ni tak pernah lagi ade kot or aku yang tak perasan.Die ni baru part 2 and amek course DAIS macam aku gak.Aku tak sure la background die lebih detail tapi yang penting aku respect ngan ketabahan die as student OKU belajar kat u.See OKU pon ade kesedaran nak stdy ni tak orang normal pon ade yang malas2 tak mau study.Aku cakap kat diri aku gak.Kadang-kadang timbul rasa malas giler nak stdy macam skang ni.Esok ade test akaun tapi tak reti2 lagi nak bukak buku..huhu -,-
Aku tengok die memang sebak la.Die jalan pon tak macam orang lain tapi jangan main2 tau die bawak basikal laju kot..hehe..kalah orang normal macam aku ni.Takut je kalau die jatuh ke ape kan.Die memang kecik je.Suara die pon kecik je.Macam budak2 je suara die..hehe,ala-ala karun gitu :)
Aku rasa major uitm dungun kenal die sebab die merupakan insan yang istimewa dan anugerah yang tak ternilai :)
Setakat ni tak pernah lagi tegur die sebab malu la,,hehe
Just pandang dari jauh je.Die memang aktif kot and biler ngan member die,die paling riuh :)
So bak kata orang don't judge a book by its cover *take this note alright*


So sape2 kat luar tu yang malas2 study tu ingatlah bahawa orang OKU pon ade  kesedaran nak study macam orang normal.Dapat masuk U lagi tu.


 aku pon nak study akaun ni..bye3 :)




pray for me peeps for tomorrow ^_^














4 awesome comment's:

Woofer Storm said...

yala,pas ni nak stdy balik la..hheeee

TAYAR PANCIT said...

hai saye da follow awak :) http://tayarpancit.blogspot.com/2011/02/eklusif-dari-eropah-piala-liga-juara.html

Kira Kekuri said...

okehh aku insaf..maw jugak semangat mcm dia.. fighting! :D

UiTM memang penuh ngan modul kn?.Paling ganas,modul part 4,sem nihh..naik bukit botak.tanah basahh.stuck dlm hutan 6 jam = hampir2 mamposs..nasib masih hidup smpai skrg. hahaaa~

Anonymous said...

kau bru perasan ke?????Dh lme lah wei....ada ag sorang tpi dia 2 OkU coz kaki dia je xsmpurna mcm kite....kau ada perasan x??????your Frenz uitm....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...