Friday, December 3, 2010

Junk food feveret korang time kecik2 dulu

Dear diaries ..
Assalamualaikum semua.
Ingat nak sambung tengok cerite detective conan live punye tadi tapi rasa macam nak membebel kat blog ni jap..hehe

Tadi adik aku balik rumah lepas habes pegi class fardhu ain.Dia kasi aku sebungkus keropok 
ape ntah brand die.Lupe pulak nak snap kalo tak boleh tunjuk kat korang ..hehe
Tengok kat keropok tu teringat zaman time aku kecik2 dulu.Keropok or junk food memang feveret oo.Tiap2 hari balik sekola mesti pegi kedai atok (nama kedai tu la),kire dah jadi pengunjung tetap kat situ.Bukan aku je member2 aku pon samela -,-
Memang kaya lah kedai tu punye bisnes lebih2 lagi time musim raya.Apelagi duit raya dalam tangan,selagi tak habis mau nye 1 kedai aku borong.Kire buat stok la ni :D
Antara makanan feveret aku kopok toki.Korang mesti penah dengar kan??Fuh kalo makan sebungkus mesti nak lagi.Mana cukup 1 tapi dulu2 makan 1 cukup dah.Lepas makan mesti jilat jari gara-gara taknak membazir..hehe

Aku suke gak junk food ni tapi tak ingat sangat la nama die,tak silap aku nama die nyum nyum yang cover die gambar harimau.Isi die pulak ade bijirin,cara makan die amek sudu yang die sediakan tu pastu amek bijirin tu n letak kat coklat yang ade dalam bekas tu.Sedap woo tapi tak leh makan selalu sebab mahal lor.Kire budak kaya je boleh makan banyak2 bende tu time tu.Kire orang macam aku ni kalo dapat sebijik pon kire syukur la..hehe
Kalo manisan pulak aku suke gula-gula lembik yang bentuk die macam hamburger.Kenyal sikit bende tu tapi boleh telan la.Aku punye style kalo makan bende tu aku suke asingkan badan die.Baru jimat sikit.Boleh makan lambat2 sambil merasai kenikmatan nye..miahaha
Kire tu makanan mahal jugakla.Kalo nak murah n sedap aku suke beli coco bin jer yang perisa coklat punyer.Ade je perisa pandan tapi aku tak suke sangat pandan.Seposen je 1 bungkus.Korang penah makan tak?Mesti pernah kan..hehe


Kalo coklat pulak aku suke crispy.Until now ade lagi crispy to.Dulu2 aku beli paket yang kecik punye yang 30 sen 1.Ingat lagi time raya bile nah aku punye duit banyak habis beli bende ni la.Adik-adik aku pon ikut sama melanggan coklat ni..hehe
Lepas tu sakit gigi sebab tidur tak gosok gigi..miahaha







Asyik cakap pasal makanan je kan,tukar topik pulak.Zaman sekarang ni orang main judi dah tak rasa dosa langsung.Diorang tak tau ke sume tu haram..ish3..tapi kan dulu time kecik2 aku adela suke main tikam2 nombor kat 1 kedai ni.Kire aku ni pon dulu nakal jugakla,tak kisah sangat nak main tikam tu sebab seposen je sekali tikam.Kadang-kadang tak puas hati nombor aku tak kena beli lagi beli lagi sampai duit habes.Paling banyak pon seringgit la duit aku habes pon -,-


Senyap2 je buat mende ni ngan member aku.Mana boleh bagitau mak aku nanti kena rotan..hehe
Setakat yang aku main la nombor aku tak pernah kena.Aku memang tak bertuah la..huhu.Sampai sekarang aku tak bertuah sebab no celcom aku tak pernah lagi dapat topup free or call free except besday la.Aku tengok member aku tu siap dapat 30 ringgit..waa jeles!!


Dulu2 ak suka beli mainan kat dalam bekas macam telor tu.Dalam tu kadang2 dapat cincin,keychain,pemadam n macam2 lagi la.Bende tu kalo nak dapat kena masuk duit syiling pastu pusing2 punat die and tinggg keluar la.Kalo bernasib baik korang dapatla bende mahal sikit.Ade sekali tu member aku dapat duit seringgit woo.Time kecik2 dulu duit seringggit macam 10 ringgit..kan??
Aik..tibe2 je tangan gatal ni..tanda nak dapat duit ni kan??hehe

Korang punye zaman kanak-kanak macam mana pulak??mesti lagi best dari aku kan...hehe









0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...