Monday, December 6, 2010

Jumpe dentist !!

Dear diaries
Akhirnya tadi dalam pukul 4 lebih aku jumpe dentist tanpa buat appointment pon.Agak lama la aku tunggu doktor sebab die ade hal sikit.Tunggu punye tunggu sampai dah habis 1 rak aku baca magazine die.Dahla majalah zaman bile ntah -,-
Takpela tak lama tu nama aku di panggil.Fuhh rasa cuak semacam je time tu sebab tak penah lagi nak tampal gigi macam ni.Menyesal aku tak jaga gigi betul2 before ni :(
time tengah tunggu doktor

Masuk je bilik rawatan ade kakak tu suruh aku duduk atas kerusi yang die sediakan.Dup dap dup dap jantung aku time tu.Tak lama tu muncul la seorang wanita anggun lengkap dengan uniform putih masuk lam bilik tu.Pergh cantik dowh muka doktok tu.Keturunan syarifah kan..mana tak nye.Nama pon klinik pergigian sharifah aminah.Meh nak promote sikit kalau nak cabut ke or tampal eloklah pegi klinik ni.Die buat memang cermat :D
Tapi just ade kat sunway batu caves and greenwood je kot cawangan die.

Back to story doktor tu suruh aku nganga mulut and apelagi die mula check gigi mana yang problemnye.Amek ko die kata 2 sekali tu berlobang gigi aku.Aku ingat satu je sebab rasa sakit kat atas je rupa-rupanya bawah pon sakit..huk3
Lepas tu die pon buat la rawatan kat aku.Yang paling aku takleh tahan time die kikis gigi gune paku ape ntah.Fuh bunyik die yang ngeri macam kat kat mechanic punye tempat jer.Nak jer aku lompat dari kerusi tu tapi tahan jela nanti tak pasal2 buat malu jer -,-
Sape yang dah pernah tampal gigi mesti tau macam mana rasa die kan :(
Aku paling tak suke time time die nak ratakan tampalan aku tu sebab rasa macam tak selesa je gigi aku tu..die kikis gigi aku sampai rasa urat saraf woo.Rasa macam nak tumbuk je muka doktor tu suruh berenti..haha tapi tu hanya 'rasa' gile ape nak tumbuk betol2 tak pasal kena saman aku nanti..miahaha

nasib takde patient..so tak yah la tunggu lama2..hehe



Lepas abes sume rawatan die kire-kire lebih kurang 20 minit aku berjaya jugak akhirnya tampal gigi yang selama ni membelenggu hidup aku..cewahh.Sempatla jugak ucap terima kasih kat doktor tu,orang berbudi kita berbahasa kan :D
 Keluar je dari bilik tu gigi aku still rasa berdenyut2.Mak aku cakap memang tu effect die,ohh sabar jela sikit.Balik rumah je aku tak banyak cakap sebab gigi still sakit until now baru dah berenti denyut2 tu.Tadi pon baru ade selera nak makan nasik.Time makan memang rasa tak selesa macam tak sedap nak kunyah je sebab effect tampalan tu la.Tengah2 dok menaip ni pon aku rasa macam nak korek je balik tempat tampal tadi sebab rasa macam ade bende tersekat..hehe
Yela gigi dah kena 'simen'..hehe tampal kekal lak tu.Harap-harapla lepas ni takde yang lubang lagi.Den tobatt wo nak jumpe dentist lagi..muahaha


Lepas ni nak kena jaga gigi leklok.Aku rasa beforet tiap2 malam before tidor aku gosok gigi just sekali 2 je terskip sbb ngantok sangat.Tapi nape ade lubang ek?Nak kata aku suka makan lolipop tak pulak..hehe
Maybe kurang kalsium la tu,sedapkan hati jer =,=


Okeyla dah banyak sangat aku membebel ni,nasibla menaip kalo cakap memang tak larat aku dengan gigi yang sakit ni..hehe
Nantikan entri yang akan datang yer..


nota kaki: cantik tak angka follower aku ni 123..hehe












0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...