Wednesday, December 1, 2010

Aku anti serangga


Sebut je pasal serangga mesti ade yang suke ade yang tak suke.Antara yang tak suke tu aku la..haha.Memang dari kecik2 lagi aku memang tak suke serangga or binatang yang merayap or terbang..Eyukkk,geli giler weh.Aku pon tak tau sejak bile aku fobia ngan ngan binatang tak berdosa tu.Tak pasal2 aku benci korang ek..tu la sape suruh ganggu hidop aku..miahaha

Penah sekali tu aku pakai seluar yang dah lama aku tak sentuh.Dengan selambe nye aku pakai tanpa kibas2 dulu.Elok2 je sarung siap kat kaki aku tibe2 rasa macam ade bende kat paha aku.Sedapkan hati dulu mana nak tau ade plastik ke(mmg takde kaitan).Tibe2 je aku rasa bende tu bergerak2..apelagi meloncat2 la aku macam kera dapat bunga..haha.Member aku dok ingat aku ni kena sampuk ke bcoz time tu ade kes budak pompuan kena rasuk.Aku kalo takut memang tak leh nak cakap pape just tangan aku tunjuk kat seluar.Aku teros melompat2 sampai rasa bende tu dah kuar.Time tu aku dah tak kire ape dah.Misi aku nak pastikan bende tu kuar dari seluar aku ni.Last2 member aku cakap ' laa lipas ke??tu haa die dah kuar pon ' 

Huh,dengar je ayat keramat tu teros aku berenti lompat..haha.Cinabeng punye lipas,dalam banyak2 tempat seluar aku gak ko nak menginap,sabar jela.Lepas kejadian tu bertambah2 la fobia aku kat serangga especeli lipas.Nak-nak pulak kalo lipas tu style terbang macam superman tu..huuu naseb den la weh..haha
Pengajaran dari cite aku ni jangan biarkan pakaian anda tu terbiar lama dalam loker tu especeli budak ostel.Punye la bawak baju banyak dari rumah tapi bukan pakai pon..pakai baju yang sama gak..termasuklah aku..miahaha

Sebenarnye kalo nak cite pengalaman aku bersama serangga 'tersayang' ni memang banyak.Nak tulis pon tak cukup 1 entri..hehe.Member-member aku pon dah tau perangai aku yang fobia ngan binatang2 ni.Kalo kat kolej tu tiap2 kali ade lebah masuk aku mesti jadi macam orang palestin tengah menyelamatkan diri dari serangan yahudi..haha dasyat kan.Member aku yang lain relax je,pelik aku diorang ni..tak takot ke.Masalahnye pulak lebah tu tak pegi langsung kat diorang,die dok ikut la aku pegi mana..ish2 aku mana ade madu la.Pegi la kat pompuan yang ade banyak madu tu..hehe

Mesti korang ingat aku ni poyo or gedik je konon2 takot ngan serangga tu.Ekceli aku penah gak teringin nak jadi berani tak takut ngan binatang tu tapi tak boleh.Kalo nampak je binatang tu depan mata aku secara otomatiknye aku rasa macam nak terbang je..haha
Walopon binatang tu dah mati aku still tak leh pegang,huhu betapa anti nye aku terhadap makhluk yang bernama serangga ni kan =,=

Setiap orang mesti ade perasaan fobia kat mana2 binatang or benda or manusia..Tipulah kalau takde..

Korang pulak macam mana??Share la kat aku korang fobia ape??








0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...