Sunday, July 24, 2016

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

Assalamualaikum


Rasanya tak terlambat lagi untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua pembaca blog pikadiaries ni, walaupun bersawang-sawang tapi masih ada yang sudi baca. Terharu sangat. Dikesempatan ini, saya penulis blog picisan ini ingin memohon ampun dan maaf sekiranya terdapat salah silap, terguris rasa diatas penulisan saya selama ini. Kosong-kosong yer ;)

Tahun ni alhamdulillah dapat lagi beraya bersama family tercinta, tahun ni jugak raya kat negeri sembilan lama sikit berbanding tahun2 sebelum ni. Tapi as usual kita still raya as single lagi yer, doakan semoga tahun akan datang beraya berdua. Eh ;p

Selalu yang single mingle ni mesti akan dapat soalan cepu mas macam 'Bila nak kahwin?' 'Sepupu bawah ko ni tak lama lagi dah, kau bila lagi?' Dah kahwin pulak soalan 'Bila nak dapat anak?' 'Bila nak tambah anak?' dll. Nasib makcik2 aku semua sporting tak tanya soalan cepumas tu tapi ade sorang je yang memang tiap tahun akan tanya soalan2 ni, bila nak kahwin,kerja mana sekarang. Mentang2 anak dia bawah dari aku dah kahwin. Tapi takpela aku anggap tu soalan pembuka bicara. Just jawab dengan tenang sambil buat senyuman paling maneh :D

Orang kata biar lambat asalkan berkekalan. Semakin aku tengok bermacam-macam ragam orang berkahwin ni kadang2 buat aku takut nak kahwin. Nampak baik pijak semut tak mati padahal belakang isteri macam2 dia buat. Nauzubillah. Tapi apa2 pon aku rasa dalam perkahwinan ni dua2 kena ambil peranan dan tanggungjawab. Kalau sorang je memang rumahtangga tak bahagia sampai ke syurga. Dalam mendidik anak2 lagi la kena saling ambil tahu, bukan harap isteri je yang mengasuh anak si suami lepas tanga. No no yer awak semua. Aku ada baca artikel ni dia cakap 'Anak-anak yang rapat dengan bapanya lebih cerdik dan pandai daripada yang tak rapat' So apelagi,lepas balik kerja spent time la kejap kan dengan anak-anak. Kita semua pernah jadi anak2 kan,so alangkah bahagianya hidup bila ayah main dengan kita.

Eh dah macam motivasi rumahtangga bahagia pulak kau ni pika -,-
Tetiba malam2 macam ni mood motivasi tu datang, ambil yang baik buang yg tak baik ye. Semoga ada kebaikan dalam penulisan aku kali ni ;)

Sekian, terima kasih kerana membaca ;)

Tahun ni beraya dengan jubah Aisha Elegant from Ruccimodisch. Seriously best gilaa ;)






0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...