Saturday, May 18, 2013

Problem internet lagi

Assalamualaikum


Hye bloggerians..

Hari ni hari sabtu.Sekarang pukul 5.18 petang.Okey itu baru mukadimmah ala2 esei darjah dua :)

Actually lama giler dah tak menaip kat blog ni.Okey ni dah biasa aku cakap sebab memang update 2 3 bulan sekali -,-
Almaklumlah lagi2 sekarang ni aku memang mengalami problem bagi seorang kaki internet yang kental ni iaitu ketiadaan apa2 jenis talian internet.Pendek cerita broadband aku problem and wifi hotspot pulak dah habes.Ni pon guna internet dengan belas ehsan member aku..huhu..

Sebut pasal broadband,sekarang ni memang aku sangat memerlukan broadband yang baru lepas YES aku problem.Tetiba takleh detect langsung kat lappy aku.Bayar penat2 tak dapat guna langsung.Nak terminate kena tunggu habes contract bulan 9 ni.Lepas survey2 tak tau nak beli jenis ape.Hari tu survey DIGI macam tak berbaloi dia punye pakej sebab 48 1gb je.Pastu habes limit kena charge.Celcom pulak mahal sikit and memang slow la.Pengguna Celcom selama 2 tahun tu -,- Maxis pulak tak pernah try lagi tapi not bad la laju jugak tapi tak tau la area rumah and uitm ni camner.

Ingat nak guna portable WIFI tapi mahal sangat modemnye and contract 2 tahun.So now ni memang hanya dapat online ni time class lab or pinjam member.Dalam class lab memang suka datang awal boleh online puas2 before lecturer datang..hehe padahal lepas lecturer datang pon still dok skrol sana sini =,=

Masih lagi mencari2 broadband apa yang sesuai untuk diguna lagi2 bergelar student ni memang kena guna banyak internet.Smartphone pon takde so memang takde sumber nak online :(
Budget under RM50 per month.Lagi murah lagi bagus :)

p/s: kalau sesapa ade opinion boleh tolong comment or tinggalkan kat foot print kat sidebar ni :)


Arigato!

0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...