Saturday, June 9, 2012

Kepentingan breakfast



Assalamualaikum,


Good morning semua.Jam sekarang menunjukkan 7:16 am dan aku rasa mesti ramai masih lena dalam selimut masing2 kan.Lagi-lagi pagi ni sejuk sikit la dari biasa,sape yang taknak lepas peluang beb..hihi
Yang dah bangun ni semua dah breakfast??Lapar pulak kalau bangun pagi-pagi ni then tak breakfast kan.Aku ni memang mementingkan breakfast kalau bangun awal pagi la,kalau tak memang brunch terus la :)

Tahukan korang bahawa breakfast amat penting untuk badan kita.Tapi ade jugak member aku yang tak boleh nak makan pagi2 ni,lepas pukul 10 baru boleh sentuh makanan kalau awal dari tu dia akan muntah.Cewahh dah macam pakar pemakanan tak aku ni :)

Ada orang kata breakfast ni jugak boleh membantu orang yang tengah berdiet macam aku ni(kdg2 je) sebab dengan breakfast ia dapat membantu membakar kalori tapi jangan la amek yang berat2 macam lantak nasi ayam pepagi ni ke takpon burging king sebijik memang tak membantu sangat la nak diet tu oii.Tapi aku suka makan nasi lemak pagi2..hihi same je la banyaknye kalori nye oi =,=


Kajian yang dijalankan Food Facts Asia dengan kerjasama empat universiti di Asia ke atas remaja berusia 10 hingga 12 tahun yang mengamalkan sarapan rata-rata jauh lebih langsing dan kurang berhadapan dengan masalah berat badan berlebihan.

Bahkan, kajian di Amerika Syarikat ke atas 3,000 sukarelawan menunjukkan mereka dapat mengurangkan berat badan dan mengekalkan berat badan unggul dengan hanya mengamalkan sarapan.



So mari ramai2 kita serbu kedai roti canai yang berhampiran...yeahhh :)




p/s:rindu pulak nak makan roti canai dekat RC SELEKOH kat dungun..huhu











0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...