Thursday, May 3, 2012

Derma darah

Assalamualaikum


Selamat malam semua.Kepada yang kerja esok segera lah anda menekan button shut down laptop ataupun pc anda kerana sekarang waktu tidur untuk pekerja macam anda.Bukan macam pengganggur macam saya *gelak jahat :p

Pernahkah korang semua menderma darah?Kalau pernah tahniah aku ucapkan kerana anda semua memang pemurah dah baik hati.Kepada yang tak menderma bukan tak pemurah tapi yang menderma pemurah lebih sikit.Tapi mungkin ade yang tak boleh menderma kerana tak cukup berat or ade penyakit yang tak dapat nak dielakkan macam kawan-kawan saya :) Eh kejap aku kejap saya =,=

Sepanjang hidup aku baru 2 kali aku menderma.First aku derma time aku part 4,budak2 PBC ade buat program derma darah.Aku memang teringin sangat nak derma then bila ade peluang aku takkan lepaskan.Sanggup lepas class terus pergi derma.Time tu dahla class dari pukul 8 pagi sampai 2 tengahari,breakfast pon tak sempat tawakal je pegi datsu nak derma darah.Berdebar-debar jugak sebab first time nak menderma ni :) Alhamdulillah aku lepas derma,yelah berat pon terlebih cukup penyakit pon alhamdulillah takde.Jarum dia memang besar la tapi aku positif kan diri aku tak sakit bila kena cucuk.Alhamdulillah ianya menjadi.Aku tak rasa sakit pon.Rasa macam kena gigit semut api jer :)

Lepas derma kena lah menapak ke kolej yang terletak kira2 20 minit berjalan lembap.Kalau cepat 10 minit boleh sampai.Dengan tengahari terik,rasa nak pitam jugak lah otw tu tapi kuatkan diri jugak.Kang kalau aku pengsan pon sape nak angkat kan..haha..Before derma ade dengar member2 cakap ade effect lepas derma darah tapi alhamdulillah la takde effect kena kat aku.Aku rasa nak menderma lagi adela :)

Kali ke 2 aku derma pulak baru2 ni part 6.Kali ni dengan member2 aku adam and mirror.Seronok bila menderma ramai2 ni.Ade semangat lain yg datang.Cewahh..haha
Kali ni aku tak cuak sangat sebab dah berpengalaman kan tapi kan aku hampir2 tak dibenarkan derma sebab tekanan darah rendah.Doktor tu tanya aku stress ke sekarang.Aku cakap tak lah rasa seronok adelah.Doktor tu pon pelik..haha aku lagi lah pelik :)
Tapi doktor tu suruh datang lagi setengah jam cek tekanan darah and alhamdulillah lepas jugak nak derma :)

Menarik bukan menderma darah ni.Setiap titis darah yang kita derma Allah akan nilai diakhirat kelak tetapi derma tu dengan niat yang ikhlas la bukan niat lain okay :)

#sekian bebelan aku malam2 buta
#tempat atas katil



4 awesome comment's:

Adila Amalyna said...

Arrrrghh takot derma darah. My bad. Bila tengok darah mesti pengsan. Hewhew.

Atiqah Wadiah said...

x pernah derma darah sbb x cukup berat..sobss :"(

Kira Kekuri said...

nak try derma darah. seumur hidup aku belum lg. auchh mcm bebudak ja aku ni. padahal umur da meningkat. hari tuh ada g, tapi mama aq x benarkan. huhu. tpi lpas tuh tertahu plak darah jenis apa. B+~ ehhe

•NADiERA SUNDARA• said...

diera penah ugak try derma darah..
tp berat tak ckup..kena reject..ngee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...