Monday, December 5, 2011

NR??Not bad :)


Assalamualaikum


Aku rasa dah lama tak berkata-kata dalam blog ni.Lagi-lagi semenjak semester baru bermula.Dah 2 minggu jugak aku kembali menjalani kehidupan sebagai seorang student setelah 6 bulan menjadi seorang pekerja yang berwawasan..cewahh :)

Terasa rindu kepada MEREKA ditempat praktikal aku.

Sem ni aku berpengalaman merasa duduk diluar a.k.a jadi NR.Sangat best jadi NR ni walaupun banyak jugaklah rintangan yg kitorang hadapi.Alhamdulillah la housemate aku semua baik dan aku selesa ngan dorang.Tak lama lagi aku akan bakal dapat 2 orang lagi housemate baru.Kalau dorang jadi la :)

Banyak jugak hikmah bila duduk luar ni.Antaranya aku sekarang ni pegi class awal sangat.Setengah jam awal.Kalau dulu dok hostel sampai setengah jam lewat.Sangat kontra bukan -,-
Then kalau ade class pagi memang kena bangun seawal 6.15 pagi then kena bersiap2 keluar rumah sebelum 7.15 pagi sebab bas takkan tunggu kitorang.Lambat tinggal :)

Kalau dulu pegi class naik van tapi lepas tau jadual bas ni agak lega sikit sebab naik bas ni free.Naik van bayar.So mana yang lebih saving sekarang?Baru-baru ni ayah billa yang sangat baik dan rajin menolong kami memotong rumput yang memang memanjang setinggi aku.Percaya ke?Tipu la setinggi aku kan.Nampak sangat aku pendek.Actually setinggi budak darjah 6 kot.Memang penat giler la bergotong royong kemas sekeliling rumah.Peluh memang tak terkata la meleleh.Tapi tu bukan masalahnya.Yang penting rumah kitorang bersih..yay!

2 hari lepas ade 2 orang mamat MPD datang tiba-tiba dahla selamber je bukak pagar.Hey ni rumah anak dara tau!Lepas dia bagi salam member aku yang layan dorang.Mamat tu tanya kitorang dengan loghat ganu nya ' Ni nak tanya sikit..kamu ado buang dok rumput2 kat tong sampah hok kaler biru kat lua sane ' Then member aku jawab la ade.Rupanya dorang taknak terima sampah rumput tu sebagai sampah.Dorang suruh buang kat atas rumput jer.Pelik jugak aku.Maybe kat sini lain kot.Tapi kan yang peliknye camner la dorang boleh tau kitorang yang buat?Siap tau rumah kitorang lagi tu.Ade CCTV ker kat tong sampah tu??Wonder ni..huhu

Pape pon banyak pengalaman sepanjang 2 minggu duduk kat rumah sewa ni.Alhamdulillah setakat ni takde benda buruk yang berlaku.Setakat mamat2 3 singgit kacau2 tu biasela..

Okey i want stop membebel now because i have many assignment now..see yaa ^__^



di halaman rumah sewa kitorang with 'najwa latif ' :)



3 awesome comment's:

Ezad Skytech said...

hee..baru habis praktikal ye...:)

sy pun sem 1 je duduk hostel..sem lepas tu duduk luar sampai sem akhir...mmg best..hee..

Kira Kekuri said...

best woo jadi NR, aq pon NR sem nih pika. nak harap masuk asrama, kosong dah xder, full dengan student degree. huhuhu. aku sejak NR nih, awal lah jugak. sebab tmpat sewa dekat dengan UiTM. huhu

Zinedine Zaiddin said...

besar gila rumah sewa :O

Bila Karipap Boleh Bercakap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...