Friday, May 27, 2011

Murah rezeki ;)


Assalamualaikum


Alhamdulillah hari ni rezeki aku banyak murah woo.Ni bukan niat nak belagak or ape but orang kata ape sekali kala bersyukur atas nikmat yang diberi ape salahnye kan ;)
Tengahari tadi aku keluar lunch dengan salah sorang kakak yang kerja ngan aku tu then time nak bayar die terus suruh mak cik kantin tu bayarkan sekali yang aku punye.Aku menolak la..yela segan kot nak suruh diorang belanja.Siape la aku ni kan..budak praktikal je kot -,-
Ekceli kalo aku tau la die nak belanje aku memang takde la aku berjimat amek lauk..haha terok punyer olang..Mule2 nak amek ikan tapi pikir balik dah la mahal then aku decide la nak amek daging black pepper sebab amek banyak2 pon harga still sama..nak berjimat punye pasal,gara-gara terikot habit kat uitm berjimat beli lauk sanggup tak beli sayur sebab mahal..terbawak2 la sampai ke tempat kerja..hehe
SYUKUR ;)

then time balik keje tadi aku balik skali ngan kakak yg lain pulak.But before naik lrt tu die ajak singgah ampang park jap.Die kata nak beli baju then die suruh la aku beli sekali.Aku pon dah lama tak shopping then usha2 gak la kemeja.Lawa2 pulak tu..lepas aku menarik tertarik ko memang debomb 1 baju tu ingat nak bayar then kakak tu kata tak payah terus die bayarkan untuk aku..aku nak tolak takut die berkecil hati pulak..so just say thank to her la..hehe org kata rezeki jangan ditolak ;)

Nak hampir 2 minggu aku buat praktikal kat sini then aku dah rasa selesa dengan orang2 disana(kecuali boss la...hehe) and walopon ade gak sikit2 xselesa sebab umur memang beza la ngan aku but aku sangat bertuah sebab diorang semua layan aku dengan baik and mesra.Selalunye kite dengar kes budak praktikal kene buli buat air la apela kan but terbalik lak situasi aku.Diorang yang buat air untuk aku tiap2 pagi.Aku just duduk dan makan..haha..then biler diorang sembang aku takde la nak nyampuk ape..tak elok kan nyampuk cakap org2 tua.So aku diam and just mendengar dunia orang2 sebaya mak ayah aku ni.Menarik jugak tau..
tapi aku tak lama dok kat bahagian haji ni sebab ni bukan bidang aku.Takde kaitan langsung ngan akaun langsung..bulan 6 nanti baru diorang pindahkan aku kat bahagian lain buat rasa tak nak pindah lak sebab dah selesa kat sini kan..kat tempat lain pulak kene take time jugak nak mesra ngan sume orang..but demi pelajaran aku sanggup berkorban..cewahh..hahaha

to all my friend yang akan menghadapi dunia praktikal bermula ahad ni selamat berjuang yer..take it slow..haha..moga success semua ;)
JUMPA DI DUNGUN 6 BULAN AKAN DATANG !!!!







agak2 sapela akan terkeluar ML malam ni eh??








0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...