Wednesday, December 8, 2010

Ikan = Harta Karun

Dear diaries
Assalamualaikum
Korang sume dah lunch belom?
Dah masak belom or beli kat luar je?hehe
Ekceli aku memang dah lama nak buat entri pasal ikan=harta karun ni (-__-)
Aku paling tak suka siang ikan..tau tak siang ikan tu ape?Tak tau search google maa -,-
Tapi nak buek camano tu memang kojo eden.Aku start kena siang ikan time darjah 6 tak silap aku.Nampak aku rajin kan tolong mak aku kecik2 lagi..hehe

Dulu tiap-tiap kali aku siang ikan mesti aku tak sabar2 nak belah perut die.Tau tak sebab ape..sebab aku nak tau ade ape kat isi perut die.Mana nak tau ade harta karun ke macam tiram :) Tiram ade takkan ikan takde kan..haha tu la pemikiran kolot aku time kecik2 dulu.Biasela budak-budakkan.Tapi selama aku siang ikan ni tak penah dapat bende berharga.Sume dapat bende yang boleh kasi kucing makan jer..huh!
Kadang-kadang dalam perut ikan tu ade sotong.Aku pelik betol la macam mana la ikan ni boleh makan sotong.Ngeri aku tengok sotong tu hancur lebur kena makan dek ikan tu..
Tapi kadang-kadang aku kesian kalau ade ikan tu kat mulut die ade ikan kecik.Kire time die tengah makan and tak sempat nak masuk mulut lagi nelayan dah tangkap die..sob3 sian die wooo.Aku memang takkan makan ikan macam tu..hehe

Aku paling tak suka siang  ikan keli sebab lendir kat badan die..eeeuukk geli nyahh -,-
Tapi kadang-kadang kena gak siang ikan tu sebab mak aku suruh la.Aku dulu2 memang fobia nak pegang or makan keli ni sebab dulu time sekolah rendah belakang sekolah aku ade bela ikan keli.Cikgu selalu bagi amaran kat kitorang jangan dok gatai2 usik ikan tu sebab die boleh sengat kite tau.So apelagi sejak tu aku memang anti ikan yang bernama keli =,=
Tapi sejak masuk sekolah menengah aku start makan keli sebab nampak pak lah tukang masak sekolah aku masak ikan tu dengan sedap sekali..heheh lebih lagi kalo keli sambal..perghh!!

Kesimpulannya takkan ade la harta karun kat dalam perut ikan tu.Yang ade makanan yang ikan tu makan adela (-__-)





0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...