Sunday, November 28, 2010

Sikit-sikit lama jadi gunung everest

Assalamualaikum dulu..tak jawab dosa.Budak-budak laki kat tepi jalan selalu gune ayat keramat ni nak ngorat awek-awek yang lalu depan diorang.Alah,guys tak yah la nak gune ayat tu sebab dah lapuk la.Meh aku nak bagi sikit ayat keramat aku..' kalau jawab lagi dosa'..hahaha..betul kan??

Okey stop mukadimah..oyey aku dah reti buat mukadimah la ^_^

Semalam tengah kemas-kemas barang yang bawak dari ostel.Bayangkan la cuti nak dekat 3 minggu tapi beg baju tu tak sentuh langsung.Malas giler nak kemas beg tu.Alah korang yang dok ostel pon macam tu gak kan..kalo start cuti sem beg tu ade kat bawah meja sampai hujung cuti..kan2??hehe

Tau tak ape yang aku jumpe..
Aku jumpe tabung or bak kata sir iqram aku(lecturer bel yg sporting + hensem) saving box.Nak tengok tak tabung aku..free je aku dapat tau..jangan jeles




haa..jangan ingat ni iklan air tin.Ni la tabung aku.Unique kan,tabung tin aku ni mak cik aku yang bagi free je sebab die keje kat kilang tin so die amik la tin yang tak pakai tu sikit and tebuk lubang sendiri.Tabung ni memang selamat bagi sape yang taknak duit die berkurang dari hari ke hari sebab lubang nye ade 1 je iaitu lubang bentuk huruf i tu la a.k.a tempat masuk duit.So sape yang terdesak nak gune duit pon tak dapek den nak nolong sebab susah nak kuarkan die.

Fyi tin cola tu duit aku simpan sepanjang sem 3.Yang tin hijau tu sem 2.Sekarang dua-dua tin tu dah full dengan duit syiling..hehe duit kertas takde maa..
Duit kertas wa mau guna la..Tak tau lagi bile nak tebuk tin tu.Bukan untuk diguna okeh tapi untuk disimpan di tabung haji.Ayah aku keje sana la so senang je kalau nak nyimpan kat sana..hehe

So kat sini aku nak seru la para blogger2 sekalian yang belum,tengah or akan menyimpan macam aku ni..rajin2 la menyimpan untuk masa depan.Mana nak tau time2 kite terdesak duit ni dapat membantu kite.Sikit-sikit lama jadi gunung everest kan..hehe
Kalau susah sangat tiap kali kite balik rumah or bilik kalau ade duit syiling kat dalam poket or dompet jangan ragu2 nak letak dalam tabung.

Kalau korang nak tau budak2 uitm ni kalau nak dekat2 hujung sem memang masing2 kekeringan,so pegi dining penuh je poket ngan duit syiling yang di simpan dari awal sem gara-gara duit kertas kehabisan..haha.Nak kuar ke ATM pon malas sebab minggu exam kan.Masing-masing malas nak kuar termasuklah aku.Penah sekali tu aku memang kekeringan duit sampai tak makan sehari..kesian tak??
Tapi esok tu mintak mak masuk duit...miahaha

Okehla eden nak pegi sidai baju pulak.Nanti kang mak eden balik rumah membebel kalau tak sidai..ngeh3

Wassalam  ^_^
















0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...