Wednesday, October 6, 2010

MENDAKI GUNUNG BEREMBUNNN!!!!

Hye sumer!!

Dah lama rasenye tak mengupdate belog nih!! so,aku curik masa la sikit nak tulih entri baru..
Enty kali nih nak story kat korang pengalaman aku pegi kem baru-baru nih anjuran koko REKREASI uitm dungun.Mule2 memang aku nak terus terang kat korang yang aku pegi kem ney pon atas dasar terpaksa sebab kalo tak pegi takut ade effect markah untuk final nanti..eee tak maw aku dapat b ke c untuk subjek koko.Aku memang nak target A untuk koko ney.

Bas aku bertolak dari uitm dalam pukul 5.15 p.m.Suasana dalam bas time tu agak best la sebab sume budak2 rekreasi tak sabar2 nak sampai kat chemerong tu.Yela sebab tempat tu memang femes ngan air terjun die yang best,actually aku dah pnah pegi sem lepas dengan classmate aku.Perghh memang best

Aku ngan member aku duduk seat depan sekali,hehe semangat kann!! Dalam bas tu ade dalam 30 lebih student yang pegi,ade jer yang tak pergi atas alasan yang macam2..tapi bagi aku la siape yang tak pergi tu agak rugi la sebab sem ney last kitorang amek koko.Sem 4 tak de dah koko.

opss..tercerita benda lain la pulak,takpe2 iklan kejapkan ^_^
Nak sampai ke chemerong tu memakan masa dalam sejam setengah dan kat situ takde line langsung..huhu.Memang terpencil sungguh!!
Kitorang sampai dalam maghrib.Sampai je kitorang di beri makan malam dulu,nasib aku agak malang sebab dapat ayam yang agak LIAT..mahu patah la gigi aku makan..hehe
Lepas makan kitorang solat jama' magrib n isyak..senang kan islam ney!!

Lepas semua dah siap2 kitorang kena la berkumpul untuk dengar taklimat.Korang nak tahu tak aku naik gunung tu malam tu jugak..Aduhh,agak cuak disitu sebab first time aku naik bukit or gunung malam2,bahaya kott!! Kitorang sume diberi torchlight,yela nanti kang ade yang jatuh sebab gelap tak nampak..Okeyla pompuan di lepas kan dulu n group aku group pompuan yang last n group budak laki kat belakng aku la,agak selamat la diorang jalan belakang kitorang.mana nak tahu ade jadi pape kan..

Fuhh..punyela curam die punye gunung,memang semput la aku naik..mule2 takde pap hal tapi tengah2 jalan tu aku punye kepala nak cite kat korang memang pening giler n rasa nak pitam je..last2 aku dah tak tahan aku MUNTAH..agak malu di situ tapi aku peduli ape sebab dah tak tahan kan..huhu
dengar gak la budak2 lain tanye sape yang muntah 2,aku just senyum jer..hehe
takpela lepas aku minum air and basuh muka sikit segar bugar la sikit aku time tu..
Meh nak bagitau korang,sepanjang perjalanan macam2 terjadi..orang jatuh tu dah lali da ngan kitorang,macam2 jenis jatuh pon ade..hehe,tapi alhamdulillah aku tak penah lagi jatuh tapi hampir2 nak terjatuh ade la..hehe..mana tak nye dengan beg besar n berat kat belakang memang patah la bahu aku..

Haa,korang tau tak before sampai kat kem balak aku tersesat tau..Time tu memang aku cuak giler,yela dahla time tu malam2 buta..Nasib baik la aku tersesat bersama jejaka2 rekreasi..hehe
Diorang la yang tolong cari jalan yang betul,sebab aku tersesat ney pon coz orang depan aku tu jalan cepat sangat..aku dah suruh diorang berenti sebab ade orang jatuh tapi diorang tak dengar.last2 jejak pon tak dapat nak kesan..tapi memang nasib kitorang baik sebab tak jauh da pon nak sampai ke kem balak tu..sampai2 je memang best sebab tapak tu tepi sungai..

Kitorang sume pasang khemah n kumpulan aku agak bernasib malang sebab tapak yang aku dapat agak tak rata n banyak la batu n kayu bawah die..tapi lantak la asalkan dapat tidorr!!
Pagi-pagi lagi aku da bangun sebab nak solat subuhla..lepas solat kitorang masak nasi n sardin sebab masing2 perut dah menyanyi lagu pop ye ye..hehe
lepas masak aku ngan member aku pegi la mandi kat sungai sebab kalo mandi lewat2 nanti budak laki da bangun,segan la pulak nak mandi depan diorang..tau tak aku siap shampoo rambut lagi tu..haha

Lepas sume da siap2 kitorang teruskan la perjalanan untuk menuju puncak gunung berembun..tapi malangnye nasib tak menyebelahi kitorang sebab adela student yang sakit sampai kena antar kat hospital..tapi agak terkilan la sebab lagi sikit je nak sampai puncak die..huhu

last2 kitorang kena patah balik..agak mencabar la time nak turun tu sebab dengan hujan lebatnye n curam giler..tapi alhamdulillah kitorang sume sampai ke bawah dengan selamatnye.Macam2 pengalamn yang aku dapat sepanjang daki gunung ney..sebab tu la aku kata rugi siape yang tak pergi..walaupun luka n sakit2 badan bertukar menjadi manis..hehe
Dalam pukul 6 lebih petang kitorang bertolak pulang ke uitm..agak berat hati nak tinggalkan chemerong yang meninggalkan seribu kenangan pahit dan manis kat dalam hati masing2..

p/s: 4 hari badan rasa sengal n sakit effect dari kem ney ^_^
        Nanti aku upload pic k..

~okey la nak pegi koko ney..bestnye sebab arini last ade koko..hehe

0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...