Wednesday, September 2, 2015

History of official logo Google

Assalamualaikum



Morning all. Masuk harini dah minggu kedua aku praktikal di tabung haji. Next entry nak story experience praktikal kat tabung haji buat kali kedua la. Hehe.

Alkisahnya begini, Pagi tadi nak bukak Google, biasa la kan nak bukak Google aku suka search melalui homepage terus. Lagi tepat rasanya. Rasanya la. Doodle Google tetiba tergedik2 melompat. Selalu ade hari2 special dorang akan buat doodle comel ni. Rupanya harini official Google tukar lagi official logo dorang. Ni yang aku suka dekat Google. Always update and make their customer happy. Eh ke aku sorang je suka benda2 comel macam ni -,-

Korang tau taksejarah dari first sekali logo Google dicipta? Siapa yang tau duduk senyap2. Ni nak habaq kat yang hok tak tau je.

Ni logo yang first sekali Google cipta. Kira official logo la ni.


Selepas beberapa bulan, dorang buat lagi logo baru. Tambah orang lidi sikit..hehe

Versi beta punya. Bukan beta panggilan raja tu ye ;p

Nampak matured sikit kan logo lepas setahun ni.

Soft sikit kali ni logo nyer

Takde effect shadow ke apa berbanding logo2 lepas

Andd paling latest. Nampak simple but unique kan. Ke aku je yg rasa. Haha




Walaupun takdela banyak sangat perubahan dari tahun ke tahun tapi Google still ade inisiatif nak tukar. Takdela still macam tu dari awal sampai sekarang kan. I'm really like with Google. Teringin sangat nak kerja and rasa environment kerja kat situ. Dari apa yang aku research sikit memang Google sangat appreciate dekat employee dia. Memang banyak benefit. Dalam mimpi je la kan -,-

Ok sekian saja entry kali ni. Punya la amik masa nak menulis sebab banyak kerja kena pegi sana sini. Tak caya tengok apa yg aku tulis first sekali. Good morning kan. La ni dah good afternoon dah. Hahaha

Thanks for reading :)






0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...