Wednesday, April 4, 2012

Addict with TWITTER


Assalamualaikum


Oleh kerana tak tau nak buat apa malam ni,so dari aku melangut tengok home fesbuk yang ntah pape keluar baik aku menghadap blog.Terus kerajinan menghupdate muncul!Kan aku dah cakap awal-awal time cuti ni confirm berlambak je entry ntah pape muncul kat blog ni.Nasib la sapa yang baca..haha

Actually malam ni aku nak cakap pasal TWITTER.Aku rasa ramai yang dah tau pasal twitter ni kan eventhough masuk dalam silibus subjek IT aku tau.Tergelak je aku tengok :)

Aku create account twitter ni since aku part 2 tak silap aku sebab member aku suggest,dia kata best sebab ramai artis korea update status kat twitter.Dorang tak main la fesbuk2 ni.So aku ni memang tak boleh nak kalah bila ade laman sosial ni.Kalau boleh semua benda aku nak buat account.Biarlah tak aktif pon.Asalkan kita tahu perkembangan semasa..hihi

Ok back to story,dulu aku memang tak minat sangat dengan twitter ni sebab nampak macam simple and ekceli aku tak reti nak guna -,-
Selama setahun lebih aku create account twitter hanya lah untuk meluahkan perasaan tak puas hati kat someone or ape2 jela yang annoying sebab member kat fesbuk confirm tak follow twitter aku.Kalau tak confirm kena serang habes..haha

Then aku akan bukak twitter seminggu dalam 2 or 3 kali camtu la sebab aku kaki fesbuk lagi time tu but now i'm release twitter is better than facebook because i can write anything in my timeline without annoy anyone.Tapi kadang2 aku ade jugak annoy dengan sorang aku follow ni.Dia suka post benda2 pelik and lucah2 sampai traffic jammed TL aku.Sekali aku unfollow baru la aman sikit :)

Kalau dulu aku tak tau nak guna twitter sekarang boleh dikata kan expert la..*bajet
Twitter ni jugak ade kelebihan and kekurangannya.Kita cakap pasal kelebihan dulu la kan.Aku suka tentang twitter ni kita boleh merapu meraban dekat timeline kita sesuka hati tapi ade jugak limit kadang2.Kalau yang rajin merapu tweets dalam sehari cecah seribu tu kadang2 boleh kena limit.Then twitter ni jugak takdela berat macam fb yang penuh dengan gambar2,video,notes and macam2 lagi la.Just boleh upload video and gambar tapi kita boleh buat pilihan nak tengok or tak.Kira kena klik link baru keluar.So kemas sikit kan TL :)

Keburukan twitter ni pulak bagi aku ia sangat melekakan.And kita boleh addict dengan benda ni and one day tak bukak twitter makan tak kenyang mandi tak basah.Trust me..haha
Lagi2 bila kita ramai kawan kat twitter.Now aku ade ramai kawan aktif kat twitter.Tapi annoy bila orang mat saleh seksi2 follow aku.Sorry i'm interest Malay..haha

So bagi sape2 yang dah ade account twitter jemput2 lah follow aku okay..don't be segan2..haha
@pikatajima tau..bukan hana tajima..ngeh3

Adiozz :D











0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...