Wednesday, December 28, 2011

Syndrome down pun ada perasaan jugak



Assalamualaikum


Oleh kerana kad bank islam aku kena block disebabkan ayah aku yang salah dengar aku sebut password aku.Sabo jo la kan.Pastu pagi tadi nak tak nak kena la pegi bank islam buat kad baru.Time tengah tunggu nombor giliran aku duduk kat kerusi yang disediakan.Time tu tak ramai lagi la orang tapi macam ramai jugak #pening -,-

Tiba-tiba ade sorang budak umur around 4 or 5 tahun tegur aku.Budak tu ekceli special sikit sebab dia syndrome down.Dia panggil aku then hulur tangan.Aku pandang kiri kanan kot2 la dia panggil orang belakang aku ke kan.Last2 tergelak sendiri sebab memang dia panggil aku pon..hihi..Dia cakap 'hye' kat aku sambil hulur tangan tanda nak bersalaman dengan aku.Aku pon salam balik ngan dia and sempat lagi dia cium tangan aku.Aku pon tak tau ape motif dia buat macam tu.Pelik gak sebab orang kat sekeliling aku ramai gak tapi nape aku jugak yg dipilihnye..hehe wink3

Tak lama tu sedar2 dia duduk tepi aku pulak.Macam biasa dia say 'hye' kat aku sambil hulur tangan nak cium macam kitorang dah lama kenal kan :)
Dalam 3 kali jugaklah perkara yang sama berulang kembali..hehe..pape pon aku rasa budak syndrome dowm ni teramat la comel.Yang bagus tentang budak ni dia tak kacau orang sambil jerit2 sebab aku ade pengalaman bdk camni tiba2 pukul2 orang.Budak ni nampak baik jer,moga hidup dia akan ceria sentiasa walaupun dia ade kelemahan tersendiri :)

Back to kad bank islam yang baru tu.Ekceli aku nak mintak macam kad yang lama tu tapi dia kata dah takde semua kena tukar yg baru.Ade jugak yang bestnye kad baru ni walaupun design tak berapa nak cool macam before ni.Yang bestnye sebab dia debit card.Bukan ATM card macam biase dah.Function dah lebih kurang macam kredit card je.In case takde cash time kat kaunter nak bayar korang just hulurkan kad bank islam korang tu kat cashier then dia akan sreett kad korang and tinkkk berkuranglah akaun korang tu.See mudah kan..

p/s: caj setahun 10 ringgit..huhu





0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...