Thursday, September 8, 2011

Cukai untuk prepaid membebankan rakyat


Assalamualaikum

Aku rasa ramai dah yang dapat mesej kat inbox korang pasal kadar cukai yang dikenakan oleh kerajaan setiap kali kita topup.Mulai 15 Sept 2011 ni setiap nilai yang kita topup tak kire la celcom ke,maxis ke or digi dikenakan cukai sebanyak 6 percent.

Sama ada anda topup RM10.00, 6% atau RM0.60 akan ditolak daripada kredit anda sebagai cukai perkhidmatan. Maka, kredit yang ada pada handphone anda ialah RM9.40 setiap kali anda top up RM10 atau anda perlu membayar RM10.60 untuk membeli top up RM10.

Aku rasa kerajaan ni semakin lama semakin suka membebankan rakyat dengan cukai yang ntah ape2 ni.Tak baik tau bila suka amek duit rakyat ni.Karang tanggung kat akhirat je la -,-
Kalau tak lama dulu minyak naik harga.Sekarang ni nak topup pon kena cukai!!Memang lepas ni aku nak kena kurangkan penggunaan prepaid la.Tak pon mulai hari ni jom kita beli topup banyak2..hehe..sebab sekarang tak kene cukai lagi :D
 

Aku harap kerajaan bukak mata besar2 dan jangan lah terus menyusahkan rakyat lagi terutamanya studnt macam aku ni yang sememangnya pengguna tegar prabayar :)














3 awesome comment's:

kira kekuri said...

aku baru tahu! ee x suka! hmphhh =..=

iz said...

err..guna line pon sama jugak ke nih yer?hurm...

btw,new hupdate>>

http://cintailmu89.blogspot.com/2011/09/pernah-x.html

Solehah_SS97 said...

em,aduih hai..mmg menyusahkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...