Friday, August 5, 2011

CEO termuda didunia






Khalis dapat merasa jadi peniaga pada usia 22 tahun iaitu masa buka kedai makan. Tapi nak dibandingkan dengan si budak kecil berusia 14 tahun dan menjadi CEO bagi syarikat animasi cukup menakjubkan. Memiliki kemahiran dalam bidang animasi 2D dan 3D, Sindhuja Rajaraman,14 diberi kepercayaan oleh ayahnya untuk menguruskan syarikat yang beroperasi di Hyderabad, India ini.

Kalau di Malaysia, Khalis selalu jumpa anak cina di ajar dari kecil untuk jaga kedai mak dan ayah mereka. malah. Khalis ada kenal beberapa orang yang tidak bersekolah kerana di ajar supaya menguruskan bengkel motor.Hasilnya, bila dalam usia muda ayah mendapati anaknya sudah mahir mengenai pengurusan kedai, maka sebuah kedai akan diberikan..maka berkembanglah perniagaan keluarga.

Dalam fakta ini, syarikat yang diberi nama , NASSCOM (National Association of Software and Services Companies)bukanlah sebuah syarikat yang kecil. Ianya mendapat banyak tender dari stesen tv malah syarikat permainan untuk menghasilakan animasi. Malahan syarikat ini mempunyai hampir 160 orang pekerja


2 awesome comment's:

F_H said...

nice header la.... erkk ceo.. skrg pun dah ceo.. kat bilik sendiri.. hahah.. ceo tanam anggur y berjaya

Far8 budak baik said...

pehh fika header baru..
aku suka lahhh..
weh weh..seyes muda ceo ni..
tak kesah lah dy org ape..
aku nak kawen ngan dy lahh..
boleh goyang kaki kat rumah..
hahahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...