Friday, August 12, 2011

5 langkah hack account password facebook


Facebook telah memperkenalkan satu ciri menggunakanMendapatkan semula kata laluan menggunakan Trusted Friends”. Dalam ciri ini, jika kita telah kehilangan kata laluan akaun Facebook , Facebook akan menghantar kod keselamatan untuk 3 rakan. Kita perlu meminta 3 rakan-rakan itu untuk kod-kod keselamatan dan selepas memasuki mereka, kami boleh set semula kata laluan Facebook.

Jadi dengan menggodam, kami akan menggunakan ciri ini untuk memotong kata laluan akaun Facebook. Jadi, korang perlu mewujudkan 3 akaun palsu dan memastikan yang mangsa korang menambah akaun-akaun palsu korang ni sebagai rakan. Jadi, 3 akaun-akaun palsu korang mesti disenaraikan dalam senarai kawan mangsa anda. Sekarang kalau kita gunakan “Trusted Friends”  untuk membetulkan semula kata laluan Facebook mangsa, Facebook akan menghantar kod keselamatan bagi 3 akaun-akaun palsu korang tu dan  boleh dengan mudah menggodam Facebook account.Korang jugak boleh menggunakan kemahiran 'Social engineering' supaya mangsa korang tak syak ketika menerima akaun palsu korang sebagai kawan dia. Ini ialah satu-satunya bahagian yang sukar menggodam.

Juga , akaun-akaun palsu mesti sekurang-kurangnya satu minggu diaktifkan.Okey sekarang korang dah ada akaun-akaun palsu tersebut.ikut step dibawah yer ;)

Hack Kata Laluan Akaun Facebook dengan 5 Steps:

Jadi, mari kita memulakan dengan langkah-langkah untuk memotong kata laluan akaun Facebook.

1. Pergi Facebook.com dan klik 'Forgot Password' dah hasilnya seperti gambar dibawah:




2. Korang perlu masukkan e-mel mangsa, atau walaupun nama profil Facebook. Facebook akan mencari nama profil dan korang akan ditunjukkan satu akaun. Ia akan muncul ayat “This is my account” seperti gambar dibawah:




3.Lepas korang klik tadi hasilnya akan muncul ayat “No longer have access to these?” macam gambar dibawah:

4. Akan muncul seperti gambar dibawah. Masukkan alamat e-mel korang di sini dan klik “Submit”.



Facebook akan meminta korang menjawab soalan Security. Jangan bimbang . Hanya masukkan jawapan yang salah 3 kali.Ingat jawapan yang salah tau..
 

dan akan muncul seperti gambar dibawah:


5. Sekarang merupakan step penggodaman yang sebenar. Selepas klik 'Continue' Facebook akan meminta korang memilih 3 'Trusted Friend's. 3 akaun-akaun palsu korang (yang korang buat dulu tu) akan disenaraikan dalam senarai kawan mangsa. Pilih 3 akaun-akaun fake itu. Facebook akan menghantar kod-kod keselamatan bagi akaun-akaun fake korang ini (yang mana ialah akaun-akaun korang). Sekarang, masukkan 3 kod-kod keselamatan. Facebook akan menghantar Password Recovery Email di e-mel korang di Step 4. So,korang boleh dengan mudah menukar kata laluan akaun rakan korang.

Maka, korang berjaya dalam menghack kata laluan akaun Facebook rakan korang yer.

Sharing is caring.Jangan nakal-nakal bulan puasa ni ;)

Nota: Mangsa akan diemelkan tentang perubahan kata laluan. Jadi,kaedah hack ni amat sesuai sangat kepada mangsa yang jarang cek inbox email dia.So kepada yang malas-malas tu rajin-rajinkanlah cek email selalu okey.Mana nak tau ada orang senyap-senyap tukar email kita ke..who knows ;)

sumber


psstt: sorila ayat terabur sikit sebab ayat ditranslate oleh citcat.com
and ekceli aku tak pernah try lagi ni.So sape2 da try boleh comment kat bawah ok ;)

1 awesome comment's:

Asyila Zainuddin said...

haha.. tak terase cam nk hack fb org pun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...