Wednesday, June 22, 2011

Apa yang kita suka tak semestinya terbaik untuk kita








Sedar tak sedar nak hampir 2 bulan aku melangkah kealam perkerjaan ni.Walaupun sebagai seorang student praktikal tetapi aku amat merasakan bahawa aku dah jadi seorang pekerja bukan student..hehe(sekali sekala berangan ape salahnye)

Dulu time belajar tiap2 kali tension belajar asyik cakap “ hish biler la nak grade ni tak sabar nak kerja,penat la belajar ni!” Then semasa tempoh praktikal ni tiap2 hari aku akan cakap “ hish biler la nak habis praktikal ni,tak sabar nak sambung belajar balik!”

See!! Kat sini I’m just wanna say MANUSIA MEMANG TAK PERNAH NAK BERSYUKUR DENGAN APA YANG DIA ADA macam aku ni..huhu..
Seriously dulu2 aku memang tak caya biler lecturer aku cakap “ hargailah peluang belajar kamu dengan sebaik-baiknye sebab bila kamu dah melangkah kea lam pekerjaan mesti kamu akan merindui zaman itu” and now aku memang mengakui kata-kata keramat itu..

Maybe ramai je kengkawan aku yang suka kerja diorang tu, baguslah kalau macam tu.Aku bukan tak suka langsung bekerja  ni tapi ntah la..skang ni kerja kat pejabat pon tak banyak sangat tu punca aku boring kot.Nak sembang pon tak tau nak sembang ngan sape.Kakak yang sekali praktikal ngan aku tu skang ni die dah ditukarkan ke bahagian kewangan.Bestnye die dapat kerja kat situ.Relate gak ngan ape yang kite belajar.Aku ade gak try mintak sana aritu tapi nak buat camner rezeki aku takde kat situ.Syarat nak masuk sana kena ade pure account.Aku punye course kan system maklumat perakaunan.Bukan major account.Hurm takpe la maybe rezeki aku kat jabatan haji ni.Lagipun ape yang kita suka tak semestinye baik untuk kita kan ;)  I’m try to think positive now ‘__’

Kakak tempat kerja aku cakap okey la dapat sini boleh belajar system haji.Macam mana step dari orang nak daftar haji sampai orang tu berlepas ke Makkah.Suatu pengalaman yang memang susah nak dapat kan??
Satu hari nanti insyallah aku nak try mitak kerja kat sini..hehe sebab sini suasana kerja die best ;)

Okeyla nak baca novel pulak la..hehe
See u ;)














0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...