Friday, March 11, 2011

Ayah..tu orang miskin -,-


Hello..
Dah lunch?Aku dah :)


Agak geram ngan menu arini.Baru je amek sambal belacan sikit die caj 30 sen.Ahh mahal giler.Kalo aku tau la die charge memang aku takkan amek dah -,- Sabo jela







Teringat kisah lawak semalam time tunggu nak balik kolej.Kejadian ni berlaku depan 7E.Aku ngan beberapa member aku duduk la depan 7E,bukan duduk mencangkung pon okey.Adela tempat tinggi sikit untuk kitorang duduk.Memang sampai naik pening la aku dok situ sebab dok pandang orang yang lalu lalang kat situ.Nama pon kaki lima kan..hehe


Tak lama tu ade sebuah kete berenti kat depan 7E tu.Keluarlah sorang budak laki comel dalam umur lingkungan 5-6 tahun.Die dok ushar la kitorang tak berkelip.Mule perasan la sikit budget comel ade orang ushar,haha.Aku memang perhati je budak ni sebab aku dapat rasakan pandangan die kat kitorang lain macam je.Then dengan yakinnya die cakap ngan bapak die sambil tangan die tunjuk arah kitorang "Ayah..tu orang miskin" hahah wadefak punyer budak la..haha aku memang gelak tak berenti la biler budak tu cakap camtu.Ade ke die cakap kitorang ni orang miskin.Hello aku ade kad bank,ko budak kecik hado??hahaha


Aku citer la kat member aku yang lain then sume pakat gelak ramai2 sebab diorang tak perasan budak ni.Budak tu memang takde perasaan besalah betul cakap camtu,ayah die ade gak marah die cakap camtu.Padan muke ko budak -,-
Tapi ade betul gak budak tu cakap camtu.Yela dah nama pon budak mesti die cakap berdasarkan ape yang diorang nampak tanpa pikir pape.Kitorang pon duduk depan 7E macam mintak sedekah kan..just pakai baju comel then takde la tadah2 tangan mintak duit.Pengemis kan style duduk tepi kaki lima sambil tadah tangan.So pengajarannye jangan la duduk kat tepi kaki lima kang tak pasal kena cop orang miskin..hahaha


lawak la sangat kan -,-






1 awesome comment's:

budak pendiam misteri said...

ermm, . . . saye mengaku saya orang miskin, tapi saya berazam tak mahu kekal selamanya miskin, . . . . semoga suatu hari nanti saye dpt jadi orang kaye yg pemurah hati, . . . insya-Allah :) . . . . .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...