Tuesday, December 7, 2010

10 Restaurant paling pelik di dunia

Cannibalistic Restaurant ( JAPAN )
 
Nyotaimori' ('female body plate') adalah salah sebuah nama restoran di Jepun yang menyajikan sushi dah sashimi di atas tubuh mayat wanita. Tubuh mayat ini diperbuat daripada makanan dan diletakkan di meja prosedur seperti di hospital. Pengunjung boleh makan mana-mana sahaja bahagian tubuh mayat itu. Tubuh yang dipotong akan mengeluarkan darah, seperti potongan tubuh manusia. Restoran macam ini memang sesuai sangat buat manusia kanibal seperti Sumanto.
 
 



Toilet Restaurant ( TAIWAN )

Marton Theme Restaurant, di Kaohsiung ( Taiwan ) menyediakan hiasan TOILET
bagi pelanggannya. Dekorasi ruangan, kerusi dan tempat makan yg digunakan seperti di toilet. Meja dibuat seperti bathtub, dan makanan yg disediakan diletakkan di piring dan mangkuk yg direka seperti toilet duduk. Makanan yg disajikan di sini bukan sahaja enak, tapi juga memberikan sensasi sendiri bagi pengunjungnya.Aq nak aiskrim tuh!nmpak cam najis plak..ahaha





Restaurant In The Sky (BELGIUM)
 
'Dinner in the Sky' adalah salah sebuah restoran di Brussels yang menyediakan tempat makan untuk 22 orang di ketinggian 150 kaki!!!Tempat makan di reka khusus supaya boleh diangkat menggunakan crane. Pengunjung bebas menentukan lokasi ketinggian yg diminati, asalkan tidak menjatuhkan garpu dah pisau...wooooo!sumpah aq xkan makan kat restoran camtu!haha..bleyh terkencing aq!
 
 


Dark Restaurant (CHINA)
 
Di Cina, restoran gelap pertama di Asia mulai beroperasi di Beijing. 
 Restoran yang gelap dibarat ialah di Melbourne, Zurich, Paris, Montreal, London dan Berlin. Selain itu, Rusia dan Amerika Syarikatt juga memiliki restoran serupa.

Pelanggan bersantap dalam kegelapan saat mendengarkan horror bercerita.  Waiters yang sedang memakai google tu akan membawa pelanggan ke meja.
Tidak ada kamera, handphone, lampu dibenarkan didalam restoran ini. Disebabkan tidak dapat melihat makanan yg disantap, pengunjung benar-benar merasakan makanan yg tidak pernah dimakan sebelumnya di restoran ini...
 
 
Kuburan Restaurant (INDIA)
 
Sesetengah orang mengelak dari 'suasana kematian'  tetapi di India adalah sebaliknya. Tradisi negeri 'Para Dewa' ini menganggap kematian adalah sebahagian dari kehidupan karenanya tak perlu dihindari karena ia tetap datang meski pom kita tidak suka. Itulah yang melatar belakangi pembangunan restoran New Lucky di Ahmadabad, India Barat.  Restoran yang terletak di Ahmadabad India ini terkenal dengan menu teh susu, roti gulung dan kubur-kubur di antara meja. Pemilik restoran mengaku telah membuka restoran ini turun temurun selama 4 dekad, tapi tidak tahu siapa jenazah yg terkubur di bawah kuburan ini .
 
 
 
Restoran di Penjara(ITALY)
 
Restoran ini terletak di tempat paling paling aman, iaitu penjara Fortezza Medicea di Italy. Dekorasi restoran ini adalah penjara tempat pembunuhan yang dilengkapi dengan tembok setinggi 60 kaki, menara pengawas, security kamera yang telah beroperasi selama 500 tahun. Selain itu, tempat ini dilengkapi juga dengan penjaga penjara dengan senjata lengkap.


Robot Restaurant (CHINA)

Kenapa dinamakan robot???he3..kerana restoran ini dibuka sepanjang hari selama 21 jam tanpa mengenal lelah. Pengurus restoran juga ala-ala serupa, namun ini adalah pasangan suami isteri kembar serupa! Orang-orang sekitar menyebutnya 'robot couple restaurant' kerana mereka melihat orang yg sama bekerja seperti robot dalam menjalankan restoran dari jam 5 pagi sampai jam 3 petang. Sebenarnya mereka bertukar shift dan kerana mereka seiras, pengunjung2 keliru dan Akhirnya dinamakan robot..


 



Underwater Restaurant in Maldives

Restoran bawah laut pertama diperkenalkan di Hilton Maldives Resort & Spa, April 2007.
Restoran bernama Ithaa (baca 'eet-ha', ertinya 'pearl' dalam bahasa Maldives , Dhivehi) berada 5 meter di bawah Samudra Hindia yang dikelilingi oleh coral dan panorama
bawah laut.
Ini adalah restoran pertama untuk kategori bawah laut. Persoalannya,bilakah aq dpat pergi ke restoran bawah laut ini?hehe
 
 

Condom Restaurant ( THAILAND )

'Cabbages and Condoms' adalah nama restoran di Thailand. Ada banyak kondom di dinding2 dan lukisan kondom di karpet. Setelah makan, pengunjung akan diberi kondom di meja makan . Keuntungan dari restoran ini digunakan untuk mendukung Yayasan Population and Community Development Association (PDA). Ade sape2 nak pegi x??dpat kondom free neyh.haha:p
 
 
 Medical Restaurant ( TAIPEI )
 
D.S. Music Restaurant di Taipei, Taiwan adalah restoran dengan rekaan medik. Dekorasi ruangan seperti hospital, pelayannya berpakaian seperti jururawat, dan botol minumannya juga disesuaikan dalam botol infusion . Pelayan2 kat sini cantek2 keyh.huhu..

nota kaki: restoran mana yang jadi pilihan u all (-__-)
 
sumber ouhstory




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...