Wednesday, November 17, 2010

Aku tertinggal bas!!!!

Aku tertinggal bas weh!!
Korang caya tak??
Percayalah....haha

Betul la..meh aku nak cite sikit pengalaman ngeri aku pada 15.11.2010..
Tarikh yang takkan aku lupekan seumur hidup aku..
Semuanye berpunca daripada pak cik van kunyit la..grr..die punye pasal aku yang jadik mangsa.Citer nye macam ney.Aku dah call pak cik van tu suruh datang amek aku ngan member aku dalam pukul 9.30 pagi.Tapi hampeh..tunggu punye tunggu tak datang ag.Member aku sume da hot.Yela janji melayu macam ney la.

Aku pon bengang la so call pak cik tu balik tanya die ade kat mana.Die kata nak sampai dah.Takpela..tak lama tu die datang tapi ade ramai orang dalam van tu.Tibe die jerit nama aku.Femes kejap time tu =,=
Die suruh aku naik van tu skang tapi aku cakapla macam mana ngan member2 aku.Tapi die marah aku balik suruh ikut je cakap die..Adoii time tu dahla ade orang dalam van tu.Sabar jela kan.Memang malu giler time tu.Aku pon ikut la die masuk van tu tapi time kat redang 1 die berenti amek student ag.Tak pasal aku kene menyempit ngan mamat sebelah aku ney.Haha..mati2 aku ingat die ney pompuan mule2.Rupa-rupanya lelaki.Malu giler gak time tu coz memang berhimpit betol dalam van tu.Mana taknye selagi tak penuh orang dalam van tu macam sardin memang tak nak jalan..huhu,sabar jela..

Time ondaway tu aku sempatla mesej kat mak cik a.k.a bini pak cik driver tu tanya macam mana ngan member aku yang lain.Rupa-rupanya die cakap yang aku kena dok tepi pak cik van tu kalo nak van masuk dalam.Oh..lain kali cakap la awal2,takdela aku terkezut beruk macam ney.Aku dah cuak sikit coz time tu jam dah pukul 10 lebih.Takut bas aku dah sampai jer.Takpela sampai2 jer stesen bas aku nampak ade 1 bas trans dua tingkat baru je jalan.Terdetik kat hati aku kot-kot la tu bas aku.So,dengan langkah yang cuak aku terus tanya kaunter tu tanya bas aku dah sampai belum.Die cakap "Maaf dik,bas adik baru je bertolak." Time tu hanya Allah je yang tau betapa kecewanya hati aku time tu.Kakak tu suruh aku try tanya pakcik yang uruskan bas s.alam yang baru je sampai tadi.Aku pon pegila tanya pakcik tu ngan harapan ade jalan penyelesaiannye.Time tu air mata aku pon dah menitik tanpa sedar.Ekceli aku bukan nangis sebab sedih tapi sebab pikir macam mana aku nak balik umah sedangkan time tu dalam poket ade 10 ringgit je..memang ujian =,=

Alhamdulillah lastly pak cik tu kasi tumpang n korang tau tak aku dok sebelah sape??toink3
Memang kebetulan gile aku dok sebelah member tusyen sekola rendah aku dulu.Before ney aku just nampak die time nak pegi class,dining tapi tak penah tegur.Dalam bas tu aku sempat la sembang sikit ngan die.Time tu air mata pon dah kering sikit..haha.Malu siot bile ingat balik -,-

Lastly sampai gak kat chendor.Sampai je memang aku terus cari bas aku.Time tu perasaan bersyukur hanya Allah yang tau.Thanks a lot Allah coz helping me much ^_^
Akhirnye sampai jugak aku ke destinasi yang dituju iaitu key el..tanah tumpah air ku :D
Dalam masa sehari aku dapat rasa erti kesusahan dan kesenangan dalam hidup.So,lepas ney aku harap aku dapat mengharungi segala kesusahan dan kesenangan selama aku hidup kat muka bumi ney.Aminn

p/s:Akhirnye ade gak entri dari aku setelah beberapa hari takde mood nak tulis pape..huhu

Tak lupe jugak kepada member2 aku ummi,qila,fai n ibtisam yang menyapport aku time aku sedih kat stesen bas ^_^


0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...