Friday, November 26, 2010

Mak aku kata...

Assalamualaikum..baru lepas makan nasi berkuahkan sup ayam dengan lahapnye sampai ayah aku lalu tepi pon tak perasan..kui3.Mana tak nye kire makan tadi sekali ngan tengahari n malam.Tengahari tadi malas nak makan sebab dok menghadap laptop 12 jam.Aku rasa power spek aku mesti naik hujung taon ni..mak nak pegi tuka spek!!

Baru-baru ni aku sembang ngan mak aku time ngah masak for lunch.Aku dok kat meja sambil potong bawang dengan sedihnye sambil air mata mencurah..isk3 -,- 
Tibe-tibe mak aku bukak topik pasal KAHWIN.Wahh terus semangat potong bawang..haha
Ekceli aku yang bukak topik dulu(haha kantoi di situ).Aku bagitau la  malam tadi aku dok mimpi tertinggal bas,lepas tu pulak tertinggal kereta api dalam 1 mimpi yang sama.Memang adventure la mimpi aku.Yang pasal bas tu memang kenyataan,aku dah cite kat entry ni.Pastu dengan selambanye mak aku cakap ' haa,tu tandanye ko nak kena tinggal ngan balak la tu ' 


Takpela pastu mak aku ceramah aku sikit.Die kata tak yah la susah2 nak cari boifren/girlfren.Insyallah 1 hari nanti ade jodoh untuk kite.Hidup kite ni sentiasa berputar so tak semestinya kita akan kekal dengan kapel kite.Alhamdulillah la sape yang kapel hingga ke alam perkahwinan.Yang tu memang jodoh dan ketentuan Nya la ^_^
Pastu aku cepat2 tanya mak aku ' ummi,tapi yang andartu tu ape cite?? ' haha soklan cepumas punye..mak aku dengan tenang jawab ' yang tu sebab time ade orang nak die tolak'
Ohh macam tu ke or maybe jodoh die tak sampai lagi kot..sedapkan hati jer :D

Aku still tak puas hati ngan statement mak aku so tanya soklan cepusilver pulak ' eleh,takkan dulu time muda2 ummi takde kapel2 or kawan2 ngan laki? '
Mak aku jawab lagi ' Ade je beratur orang nak kat mak aku tapi just [ignore] them..wahh speaking laks..hehe.Kalau nak dikira ayah aku ni kire orang yang ke 20 lebih..ececeh femes dowh mak aku time dulu2.Aku usha pic die dulu pon aku tengok ayu manis jer.Tu yang aku mewarisi kemanisan die tu...hakktuihhh perasan suda =,=

Aku pon mintak permission die ' takkan tak boleh kawan ngan laki langsung kot? '
Mak aku cakap ' nanti tak fresh la ' 
Haha aku pon tak paham ape maksud ni tapi aku nak kawan jugak..miahaha.Lawan cakap jap..Maybe korang kat luar tu look me as playgirl or anything else but aku bukan macam tu tau.Aku memang suke berkawan.Bak orang kata berkawan biar beribu bercinta biar satu ^_^
Buat masa ni aku memang takde perasaan nak bercinta ke ape.Lepas ni kalo ade yang berkenan aku nak kawen teross..haha ganass aku ni.Study pon tak habes lagi!! Takdela just kidding okeh -,-

Aku pon tak berani nak cakap lebih-lebih takut nanti kena kat batang hidung sendiri macam ade sorang hamba Allah ni.Esok pagi time solat subuh nak doa cepat2 bagi jodoh ngan laki yang soleh.Cewahhh..hakktuiihhh =,=



note:korang punye pendapat macam mana pulak??








6 awesome comment's:

cik shabah said...

nak komen 1 je kat sini.KAWIN ITU MACAM BEST KAN?keh keh keh ;p

eh orang tua memang manja ke ?

♥NuR SyAFiQah♥ said...

@cik shabah

haha..bkn mcm,mmg best
ngeh3

atan ahmad said...

Kalau ade org ngorat, jgn jual mahal.. hehehe

LIKE page saya. Disini. Tq

♥NuR SyAFiQah♥ said...

@aTan aHmad

haha..wait n see :)

bintufadeen said...

pika,gmbr ko yg ni sekils pandg cm kakak ko la...k.nisah...

Anonymous said...

wahh, ade jugak orang camni ekk, . . . . . huhuhu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...