Monday, September 13, 2010

AFTER RAYA!!



Salam aidilfitri semua..u guys mesti tengah syok lagi beraya with sedare or orang yang tersayang..hik3
Anyway aku ney baru je sampai ke tempat asal aku setelah 3 hari back to hometown..but aku rasa tiap2 tahun raya aku sama jer..meh nak story pasal raye aku yang olwes sama tue..
Pagi raya.. Bangun semayang subuh,pastu tido balik(ish3..xelok anak dara ney tido lps subuh) =,=...tido kejap je la sebab malam tadi tido lambat coz update belog and main fb..hehe
Mak gue kejut suruh bangun semayang raya da..tp x pegi pon kali ney gara-gara bersiap lambat and ditinggal sama bapak gue..so,apelagi buat2 xpaham pulak korang ney of cos la aku pegi tolong siap2 ape yang patut..macam biase la potong ketupat,hidang rendang,isi kuih..ala rutin wajib time raya first kan.Lepas sume da makan kenyang2 so parent aku dikehendaki duduk atas sofa(baru beli tahun lepas..hehe) sebab anak-anaknye yang degil ingin memohon maaf..kene beratur ikut umur la ye,oleh kerana aku ney anak yang ke 2 so kene beratur nombor 2 la..




my sis


aku laa


adik no 1..mude setahun dri ak
adik no 2..umo bru 15
adik no 3..umo bru darjah 5


adik yg last..umo drjh 2


haa..da layan sume pic bersalaman kitorang tu?? Ala kejap je diorang baik2 lepas tu buat hal lagi,maklumla adikku sume nakal2..hehe


Okeyla..lepas sume 2 aku berangkat la ke rumah nenekku yang terletak di batu caves(nenekku ku ori malay okey)..sampai2 je ape lagi,terjah kat mak pak sedare yang ade sampul raya kat tangan,sebelum tu aku bersalaman la dulu n mintak ampun kat diorang mane nak tau ade salah silap yg x perasan kan..
lepas sume da siap aku n family berangkat la menuju ke destinasi yg seterusnya iaitu kampung belah ayah pulak kat negeri sembilan,sampai2 je sedare2 aku sume da ade,kali ney aku baik jer just duduk sopan2 kt atas lantai..tanpa di suruh mak cik pak cik aku menghulurkan tangan,ingatkan nak salam je rupe-rupenye ade sampul sekali..hehe.Ini yang orang kata rezeki datang bergolek :D


Malam pulak aku just duduk rumah nenek je,malas nak ikut my mom jalan2 coz penat giler 1 hari beraya..tu jela tiap2 tahun yang akan aku buat time raye,so aku rasa sama jer tiap taon,maybe yang lainnye dari segi baju raya kot..okeyla sampai sini jela entry lepas raya aku ney,penat dah menaip banyak2 ney..nunyte sume..tata







0 awesome comment's:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...