Thursday, February 14, 2013

Present and Future

Assalamualaikum

Lama betul tak menaip kat blog ni kan.Dah macam blog berhantu dah.Tak berpelawat.Bersawang.Eh macam mana blog tu boleh bersawang ek? =,=

Ekceli hajat nak update lama and banyak kali jugak tekan new post but bila klik je new post tetiba idea terbang pegi mana ntah.Last2 tekan button X sambung tengok running man walaupun dah beratus kali ulang episode yang sama..keke

Pejam celik esok result degree akan keluar.Agak cuak sebab kali ni degree okay.Bukan diploma.Lagi kena serious.Aku taknak mengharap yang tak baik untuk esok.Taknak terlalu yakin sebab banyak kali dah terkena sebab terlalu yakin boleh jawab.Last2 kantoi jugak.Teringin nak dapat result yang membanggakan parents aku.Diploma result sangat tak membanggakan.Sampai mak aku kata mana ika yang pandai time PMR ngan SPM dulu.Aku mengaku since melangkah ke alam IPT ni semua kena independent.Tak boleh nak mengharap kat lecturer macam kita mengharap kat cikgu time sekolah dulu.Sampai kan jawapan pon cikgu tolong jawabkan.

Mungkin sebab itula aku terlalu manja and mengharapkan lecturer tolong itu ini last2 hasilnya tak membaguskan.Sob3 ;( Melangkah ke alam degree ni bertambah la kita kena independent.Memang tak boleh nak bergantung 100% ape yang lecturer bagi.Kena usaha cari sumber2 lain walaupun baru semester 1.Minggu first je terus dah belajar,kalau diploma dulu bulan pertama still boleh memain lagi.Based on my experience :)


Aku ni pulak kalau nak study memang ikut mood.Kalau time rajin tu memang rajin tapi ade je gangguan contohnye member ajak sembang ke or sewaktu dengannye.Kesudahannye tutup balik buku. #hampeh
Umur semakin meningkat.Tahun ni dah 22 okay.What??? I cant believe it.Believe or not =,= Umur macam ni seharusnya dah ada misi dan visi untuk masa depan.Takkan nak macam ni sampai bila2.Ade la terlintas beberapa misi dan visi kat kepala aku ni tapi segan lah nak tulis.haha..

Yang penting degree aku 3 tahun okay..member sebatch semua 2 tahun setengah.Ni semua gara-gara masuk course lain time diploma dulu.Takpe ada hikmahnya :) Maybe aku berjaya genggam ijazah dalam umur 24.Macam dah tua sangat kan time tu.Mission kahwin umur 23 macam tak kesampaian sebab tak habis belajar lagi..wakaka.Alkisahnya sebab mak and kakak aku kahwin time umur 23.So nak jugakla jejak langkah dorang.Padahal calon pon takde..haha..Takpe aku percaya jodoh semua Allah dah tentukan sejak azali lagi.So siapa yg single tu tak payah la sedih2 bajet forever alone ke apa okay.Single is better than one..eh sapo cakap..haha


p/s: pray for me got 3 pointer above in my result tomorrow..insyallah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...